Troppstur 15-16 oktober

FRI:05 3
Oppdrag سtmarka
Troppstur 15-16 oktober

Vi startet fra speiderhuset en klar og fin høstmorgen, elleve speidere og tre ledere. Etter å pakket med nødvendig utstyr, fikk aspirantene ansvar for kartet etter tur og ledet oss nordover forbi Ulsrudvann og Korketrekkeren. Vi rundet nordenden av Nøklevann og fortsatte opp til Sarabråten, hvor vi hadde en pause og plukket kastanjer.

Fra Sarabråten klatret vi opp til Donsbautaen, hvor Christian fortalte om historien rundt bautaen og Sarabråten. Vi lærte også å finne syd ved hjelp av sola og en klokke.

Deretter gikk tuen videre ned til hulene ved Hauktjern, hvor vi hadde lunsj og utforsket litt. Etter å ha slappet av en times tid under knallblå himmel tok vi fatt etappe to oppover mot Lutvann. Det var bratt langs Hauktjern, og da vi passerte Kroktjern litt lenger nord endte vi opp på feil sti. Den førte oss allikevel dit vi skulle, etter noen strabaser gjennom en myr. Klokka fire var vi framme på leirplassen ved Lutvann.

Under hele turen hadde lederne snakket om at vi skulle til 駮ing 12௿det var mange spekulasjoner rundt hva det kunne være. Noen mente at det var utedoen ved Lutvann, andre at det egentlig var bussen, og noen trodde det bare var tull. Etter å ha satt opp huk, la vi igjen sekken og gikk av gårde mot Bygning 12, som viste seg å ligg inne i Lutvann militærleir. Der hadde vi lånt aulaen, og serverte kakao og solbærtoddi. På storskjermen viste vi fram gruppas hjemmesider, og Diskusjonsforumet til Oslospeiderne. Deretter var det film, 鴿kongerike for en lamaదaring; engelsk. Grunnen til at den var på engelsk er at vi skal til England til sommeren.

Etter filmvisningen dro vi tilbake til leirplassen og hadde en sen middag rundt bålet. Denne gangen var det mye kreativ mat, blant annet kylling, taco og pizza, som ble stekt. Etter middag var det leking, der man skulle sike seg forbi vakter og stjele kastanjer.

Dagen etter dro vi av gårde litt over klokka ti, og tok den raskeste veien hjem over Rundtjern og Nøklevann. Været var like bra som dagen før, og veiene ble etter hvert ganske fulle av turgåere. Etter to og en halv time var vi tilbake på Speiderhuset og kunne avslutte en ordentlig vellykket tur.
NIKE AIR MAX TAILWIND 8 SCHUHE Nike Stefan Janoski Max nike air max 2017 shoes Cheap Timberland 6 Inch Boots Nike Air Max Tn Plus Air Max 90 Infrared MBT WALKING BOOT SALE Adidas Schuhe Porche Typ 64 FLYKNIT AIR MAX HOMME Adidas ZX Flux Schuhe Nike Air Max 2015 Homme Nike Air Max 2017 Blanc COMPRAR Adidas Stan Smith Nike Free Run Cipő Bestellen Nike Air Max Flyknit Nike Air Max Flyknit Méret Comprar Stephen Curry 3 Air Jordan XXXi Olympic Nike Magista: Obra Nike SB Janoski Air Max Suede Adidas Originals Superstar 2 TIMBERLAND CHUKKA EARTHKEEPERS Nike Air Max 2016 sheos Nike Flyknit Air Max 2014 Adidas Yeezy Boost 350 V2 Adidas Springblade für Herren Nike Air Max 09 Großhandel Adidas Porsche Design Schwarz Nike Roshe One Custom Adidas Superstar Originales Baratas